fredag 12. august 2011

Ferien over for denne gang

Ja, dessverre da er jeg hjemme igjen i en liten leilighet etter å ha kunnet løpe rundt på ca. 8 mål inngjerdet område, jage alle som syklet forbi utenfor, løpe etter røyskatter og mus. Er det rart jeg lengter tilbake?

Jeg og fattern kom til hytta etter "tropevarme" hjemme og kjørte rett inn i et forferdelig tordenvær, men dagen etter skinte sola og vi kunne alle kose oss ute.
Ble bare noen korte turer på meg sammen med "tante" Aud, da fattern hadde fått streng beskjed fra kiropraktoren om å gå minst mulig de 3-4 ukene etter siste behandling. Ifølge de tobeinte har det vært litt for mye regn denne sommeren så det ble en del innesitting på dem, men jeg koste meg ute. Dagen før vi dro hjem var det bare 7-8 grader og nordavind, så da ble det handletur på de tobeinte, men dagen vi dro hjem fikk jeg en tur på fjellet selv om de tobeinte syntes det var kaldt.

Her fra en deilig ettermiddag på terrassen

En dag skulle vi besøke noen slektninger på Vinstra og kjørte over Venabygda. Fattern måtte selfølgelig fotografere naturen og jeg måtte være med. Rondane i bakgrunnen.
Rondane her også
Over elva ovenfor gikk det ei hengebro som gynget noe forferdelig, så fattern ville teste meg. Ikke noe problem som dere ser under

På vegen hjem fra Vinstra måtte vi stoppe på et nytt utsiktspunkt. Da hadde det begynt å regne, men jeg fikk for en gangs skyld se på utsikten og ikke på fattern

Da det regnet og blåste som verst satt de tobeinte inne og jeg måtte si fra selv hvis jeg ville inn

"Hagearbeid" ble det også tid til

Siste dag dro vi opp mot toppen på fjellet for å nyte utsikten

Vi var også bortom monumentet til en indisk filosof som ligger gravlagt litt lener borte i fjellet



Før vi dro til fjells
var jeg på utstilling ved Moss.
Det var drepende varmt og ingen skygge noe sted. Heldigvis hadde Merethe med seg flere parasoller så både jeg og de tobeinte fikk litt skygge.
Dommeren hadde visst ikke helt sansen for meg, men jeg fikk da "Very Good" så da går det oppover:-)
Dommer Pamela Runderkamp, som ga de fleste "blått" sa:
3 years blue merle. Powerful overall picture. strong head. Carrise ears well, topline ok, nice matching coat color, elbows need more support which shows in movement, sickle hocked drive from behind, nice coat, nice temperment.


Det ble ingen bilder fra utstillingen da linsa på fatterns kamera låste seg da det ble skrudd på. Vel hjemme igjen var det deilig å kunne slappe av på terrassen.


Ha en fin kveld!
Hilsen Trix

Ingen kommentarer: