søndag 28. august 2011

T/R Ørebro

Fredag pakket fattern bilen og vi dro til Ørebro. Der skulle jeg gå MT på lørdag. Det var flott vær hele veien og vi stoppet litt i nærheten av Karlstad. Fattern kjørte visst litt feil, så vi havnet på ei lita badestrand. Flott å få strekt på beina der. Så dro vi rett til Ørebro Brukshundklubb. Fattern håpet å treffe noen så han kunne få gått gjennom banen. Han hadde flaks for der var Mari-Louis og mannen hennes, de holdt på å gjøre banen klar.
Det var fryktelig varmt og klamt den dagen. Sommeren hadde kommet tilbake. Jeg fikk en fin luftetur og så dro vi til hotellet. Hotellrommet lå i 5. etasje så vi måtte ta heisen opp.Denne var av det gamle slaget og veldig trang, så godt at fattern ikke fikk klaustrofobi. Han har jo sittet fast i heis før. Rommet var bra bortsett fra at det var veldig varmt der og fattern fant ikke noe vindu som han kunne åpne:-(
Så gikk fattern for å spise middag og jeg måtte ligge for meg selv. Fikk en fin luftetur før vi la oss. Pga varmen var fattern våken flere ganger om natta og det var jeg også.
Tidlig opp neste dag og etter fatterns frokost og en luftetur på meg dro vi til brukshundklubben.
Selv om det var varmt lørdag også var det heldigvis litt overskyet da jeg begynte på testen.
Fattern syntes jeg begynte bra med leken, men så dabbet det litt av når jeg skulle leke med testlederen. Noen små filler som beveget seg bortover brydde jeg meg ikke om. Men da fattern skulle fly og gjemme seg for meg våknet jeg. Tenk.....fattern måtte springe 75 meter....har han vel ikke gjort på mange år, men med hans kondis så var det ikke så værst:-)
Egentilig likte jeg meg ikke så godt inne i denne skogen, mye rart der og til slutt sa dommerne at vi skulle stoppe. Fattern var visst ikke enig, men jeg syntes det var helt ok.
Vel, jeg bestod jo ikke testen, men jeg har en mulighet igjen til neste år hvis fattern gidder.

Dagen før vi dro fikk jeg leke med en bitestokk. Ikke noe problem med bittet da.
 Hotellet vi bodde på
 Fattern var så heldig å få noen bilder fra Wanda Forsberg, kennel Dantos. Her ser dere meg titte etter filla som forsvant inn i et rør. Den interresserte meg ikke.
 Her var jeg imidlertid med. Fattern hadde gjemt seg bakom alle disse figurene, så da måtte jeg jo løpe og finne han.
 Her en fyr som later som han vil leike med meg. Syntes han var litt dum så jeg bare tittet på han og da han kastet av seg lua og kappa gikk jeg bort og luktet på de og ellers skvettet jeg litt på en busk.
Etterpå var det en kjeledress som spratt opp og så var det noe skrammel inne i noe som lignet på innholdet i en vaskemaskin. Den bråket bra og hver gang jeg skulle bort og sjekke litt nøyere, så bråket den igjen. Skulle visst ikke være sånn, men...men  og så var det slutt.
Håper det blir hyggeligere neste gang jeg skal til Ørebro. Tror nok det blir for å besøke "bebiser":-)
Ha en fin kveld!
Hilsen Trix

Ingen kommentarer: