søndag 10. juli 2011

Kanskje blir jeg pappa........

Ja, da har jeg hatt "damebesøk" for første gang. Synes kanskje att fattern får overta og fortelle her også:
_ _ _
Det var gjort avtale med Elisabeth på kennel Springmist om at når Messy (Springmist's A Perfeckt Mess) fikk løpetid så skulle hun komme hit og parres med Trix. Dette var jo veldig spennende, da ingen av dem hadde gjort dette tidligere.
Veterinæren hadde konstatert at Messy hadde hatt eggløsning på torsdag, så da var det bare å reise fra Ørebro. Ikke så enkelt, men søster Kristina, som jobber i Oslo, kom til unnsetning og kom hit torsdags kveld. Etter at Messy hadde fått en liten luftetur fikk hun hilse på Trix. Virket som det var forelskelse ved første øyekast. De lekte og hadde det artig en 15-20 minutter med enkelte forsøk fra Trix på å ri på henne. Så plutselig sa det "pang" og de hang sammen. Det varte vel ca 15 min. og begge virket veldig fornøyde etterpå.
Fredag kom de tilbake i to-tiden. De fikk hilse, men virket ikke særlig inspirerte noen av dem. Etter å ha vært ute godt over en time, fant vi ut at vi skulle gå inn og la dem hvile seg litt. Trix måtte være i gangen og stresset nok en del istedenfor å slappe av mens Messy gikk litt hvileløst rundt i stua. Etter en god stundt bestemte vi oss for å prøve igjen. Kristina gikk ut med dem mens jeg ble sittende inne med en kopp kaffe og en røyk. Plutselig hørte jeg et klynk og da jeg tittet ut hang de sammen igjen. Ca. 12 min. denne gangen. Tydelig at de var slitne begge to da de kom inn, for de la seg rett ned under salongbordet begge to.
Lørdag kom Elisabeth også. Pga. at både hun og Kristina hadde greid å kjøre feil, så kom de samtidig:-)
Messy og Trix fikk hilse på hverandre igjen og det var stor gjensysglede, hopp og sprett og litt forsøk på å ri fra Trix. Enkelte ganger da han forsøkte seg, ga hun tegn på at dette ville hun ikke ha noe av og Elisabeth begynte å tro at løpetiden var over. Men etter at de hadde holdt på å leke en 10-15 minutter så hang de plutselig sammen igjen. Denne gangen ca. 17 minutter.

Jeg er utrolig glad for at jeg har et sånt "naturtalent" når det kommer besøkende langveisfra og at de får utrettet det de skal.
Nå er det bare å håpe at begge er fruktbare og at alt går bra slik at det blir noen sunne og friske valper etter dette besøket.
Tvi, tvi!
Arne

Ingen kommentarer: