søndag 21. august 2011

Det går oppover....

Første utstillingen i år fikk jeg gult, den andre blått og i dag, den tredje fikk jeg rødt. Ja, det går oppover og fattern lurer på hva slags farge jeg får den fjerde gangern. Tror han håper på rosa, selv om det er en farge han ikke liker:-)
Jeg og fattern var på NKK's utstilling på Bjerke i dag. Det var som vanlig veeeeldig trangt og vi kom nesten ikke inn til ringen. Folk hadde vært der i går og satt opp telt rundt hele. Det skulle vært forbudt, iflg. fattern!! Liten ring, så vi firbente fikk nesten ikke løpt.....merkelig at dommeren kunne bedømme bevegelser....hmm.
Det var dommerendring. Rainer Vuorinen var blitt syk, noe fattern syntes var synd. Hadde visst lyst til å vise meg fram for han. Han lurte først på å droppe å reise, men så gjorde han det likevel. Isteden dømte norske Leif Ragnar Hjorth, visstnok allrounddommer.
Jeg fikk excellent og ble 3. beste hanhund i åpen klasse.
Kritikken ble følgende:
Utmerket type og størrelse. Velformet hode og uttrykk. Korrekt bitt, meget god hals. Velvinklet, men skulder kunne vært mer tilbaketrukket(??). Velutviklet bryst, velformet kryss. Utmerket pels og farge. Beveger seg noe trangt bak, bra steg fra siden. Typisk temperament.

Ingen innlegg på bloggen uten bilde, sier fattern. Ingen som tok bilde av meg på utstillingen da jeg så pen ut, så da blir det et bilde fra skogsturen etterpå, da det hadde begynt å høljregne.
Ha en stille aften!
Hilsen en gjennomvåt Trix


Ingen kommentarer: