søndag 29. august 2010

Regn, regn, regn og spor???

Ja, regner gjør det jo nesten hver dag, men man kan jo ikke gi opp, så i dag var det spor igjen. Jeg skulle få prøve meg på en nyslått kornåker i dag. Prøvde en gang i fjor og da gikk det ikke så bra. Det hadde kommet noen byger på forhånd, så åkeren var våt, men fattern gikk ut sporet mens det var opphold og nesten sol. Etter ca tre kvarter skulle jeg få prøve meg. Men den gang ei. Fattern satte på meg sporselen i bilen og det begynte å dryppe litt. Plutselig smalt han bildøra igjen og løp. Forstår jeg godt. Da kom det skybruddet og vannet slo mot biltaket og det fløt overalt. Heldig for de tobeinte at det var et hyttetak i nærheten å sette seg under. Tror det pøste ned nesten en halv time før det ble såpass at jeg skulle få prøve meg. Det sa shvupp, shvupp under støvlene til fattern da han gikk ut på åkeren.
Det var ikke lett å finne noe spor etter det skybruddet, men jeg kom meg gjennom på et vis. Fant begge vinklene, og det som gledet fattern mest, var at jeg plukket alle fire pinnene!! Jeg har visst ikke vært flink nok til det på en stund, så fattern lurer visst på om det var en tilfeldighet eller at den treningen vi har drevet med etter at han fikk link til den videon fra Canis, som har hjulpet. Vel, tiden vil vise hva jeg finner på:-O
Etter at de andre også hadde gått sine spor bra, begynte det å lyne og tordne og plutselig åpnet himmelen seg igjen. De tobeinte løp som gale og vi firbente ble skuffet inn i bilene.
Etter en god stund kom fattern tilbake til bilen og vi dro til den skogen vi bruker å gå tur. Bare litt duskregn nå, men bildet under viser hvordan veien inn i skogen ser ut for tiden. Godt at de tobeinte har laget en sti ved siden av vegen. Jeg har fått beskjed av fattern om å holde meg på stien og det gjør jeg som oftest også:-)
Ha en fin og mye tørrere uke!
Hilsen Trix

Ingen kommentarer: