mandag 16. august 2010

Endelig oppdatering

Hei igjen! Ja, nå har fattern endelig fått tatt seg sammen for å oppdatere. Til hans unnskyldning får sies at rett etter utstillingen i Moss, så dro vi til fjelds, var der i ti dager og det mobile bredbåndet fungerte heller dårlig(han hadde bestilt nytt, men fikk det ikke før vi dro). Søstera hans ble med oss hjem og så ble det familiesammenkomster og så kom utstillingen i helga og da var han for stressa til å gjøre noe fornuftig.

Ja, utstillingen i Moss var en opplevelse for fattern, men gørr kjedelig for meg.
Vi var åtte hanhunder som skulle konkurrere. Først var det tre i junior/unghundklassen og ingen der fikk ck. Så var det åpen klasse, vi var fire stykker. Han forran meg fikk blått, og siden ingen i junior/unghundklassen gikk videre heller, så tenkte fattern, at ja, da blir det vel blått på oss også. Men nei. Jeg fikk rødt! Og bak meg var det bare en igjen som også fikk rødt. Ja, ja da sto vi igjen da, vi to, og gjett om fattern ble glad da jeg ble nr. en og fikk ck og den andre måtte gå ut av ringen. Da var det jo ingen andre hanhunder å konkurrere med og dermed fikk jeg certet. Hurra, hurra!!
Det samme skjedde i tispeklassen. Kun ei sto igjen med ck og fikk cert. Så da gjenstod bare BIR og BIM.
Fattern håpet på BIM for da slapp han å vente på gruppefinalen. Men jeg ble BIR, og det var jo flott!!!! men vi måtte vente i nesten tre timer på gruppefinalen og selvfølgelig begynte det å regne:-(
Heldigvis ventet Merethe sammen med oss og hun hadde en parasoll fattern kunne sitte under, mens jeg ble plassert i det nye buret mitt.
Endelig kom gruppefinalen. Vi ble samlet i en stor ring og så kom det en dommer som skulle se på oss. De andre tok hun og kjente litt på, meg dultet hun til på nesa og gikk videre. Tror ikke hun likte meg for da vi etterpå skulle løpe, så sprang vi rundt i ringen og så sa hun bare takk for i dag. Ja, ja høflig var hun jo da:-)
Det ble en lang dag og veldig vått på slutten, men det gjorde visst ikke noe for fattern, han bare svevde av sted resten av dagen:-))
(Bildene under er satt inn litt hulter til bulter tidsmessig, håper det er ok)
og
BIR


Dette er fra gruppefinalen. Takk for bildet, Berit Klausen!
BIR og BIM
Uff, fattern greier ikke å skjule kulemagen:-(
Her starter vi. God kontakt med fattern
Bra kontakt her også:-)
Med certsløyfe
Her vrenger dommeren kjeften min og teller visst tennene mine. Merkelig at han ikke fant det samme som dommeren på lørdag. En av de hadde dårlige briller kanskje.........
Stilig hva......
BIR-rosetten ville jeg ha, men da sa fattern nei:-(
Flere godbiter hadde gjort seg
Bra kontakt her også
Her konkurrerer vi om beste hanhund. Helt til venstre dommeren og ved siden av han en dommerelev. Hun var dommeraspirant nå på lørdag og ble visst ganske paff da jeg da fikk blått. Kan ikke være enkelt å utdanne seg til dommer:-(
Innimellom "slagene" var det godt med litt å drikke
Her er kritikken fra dommer Boo Lundstrøm, Sverige:
Middels stor kraftfull maskulin hanne. Bra hode og uttrykk. Velstilte ører. Fin overlinje. Bra benstamme, utmerkede vinkler. Beveger seg vel. Utmerket pelskvalitet og god farge. Trivelig temperament.

Ingen kommentarer: