onsdag 22. juli 2009

FEIL DIAGNOSE :-(

Ja, har dere hørt noe så forferdelig. Som jeg skrev for en tid siden så hadde jeg fått diagnosen "våteksem". Så da gikk jeg på antibiotika to uker og så var det besøk hos veterinæren igjen. Hun syntes ikke jeg var blitt bra nok, så jeg skulle gå på antibiotika en uke til og komme til ny kontroll. På grunn av ferieavvikling så var det nå en 3. veterinær som så på meg og han fikk mistanke om at det IKKE var våteksem jeg hadde, så han tok en hudprøve og tittet på den i et mikroskop, og hva fant han............ jo at det jeg hadde var hårsekkmidd.
Tenk det, å ha gått på antibiotika i tre uker uten at det var nødvendig, og jeg som har vært så uvell hele tiden av den, dårlig i magen og kvalm og kastet opp flere ganger. Endelig slutt!!!
Så i dag har jeg fått noen dråper på skulderen og de skal jeg ha igjen om 14 dager, så da håper jeg at jeg blir frisk. Skal til veterinæren igjen om en måned.
Håper inderlig at jeg ikke blir syk av disse dråpene og at det er riktig diagnose denne gangen!!
Som dere forstår har det ikke blitt mye positiv trening disse ukene. Livsgnisten har liksom ikke vært der, men nå håper jeg det går framover.
Litt artig har jeg jo hatt det, som under da jeg lekte

i rugåkeren til en bonde i nærheten.

En av de få dagene det ikke har regnet i det siste traff vi på denne "feite" hoggormen. Fattern var ikke sikker på om den hadde spist noe stort eller om den skulle ha hoggormbarn. Håper det første, for det er mer enn nok hoggorm fra før. Ha en medisinfri aften!
Hilsen Trix



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojsann...... Godt man fant ut av det til slutt! Fytte rakkern! Du hadde vel gleden av å sitte der noen timer du ? Når var du der? Jeg var der fra 11 til nesten halv 3 den 22... Keflex kur her... men her er man garantert sikker på at det er våteksem... Kiiipt når vet tar feil og man har godt på medisnier som man ikke trenger.

Håper du snart er på beina igjen. Jim og lex :)

Unknown sa...

Ojjojoj - stakkels Trix! Godt den 3. veterinær kunne se hvad der var galt.

Rigtig god bedring fra 'storebror' Titus m flok nede fra Danmark ;-)