onsdag 9. november 2011

Begynnelsen av november

har vært spesiell. Det har vært varmt (8-10 grader), men tjukk  tåke og en del regn. Fullt så ille som på bildet under har det ikke vært, men nesten, men her pustet hvis fattern ut i det han klikket på mobilen i det jeg hoppet over hinderet.
Her pustet han visst inn, men pga at det blir så fort mørkt på ettermiddagsturen ble ikke bildet særlig bra, men det viser jo hvor møkkete jeg blir hver dag på turen.
Ellers har fattern kommet på en svært dårlig ide:-(( Han har funnet ut at han skal slanke meg!!! Alle på hundehjørnet har fått beskjed om ikke å gi meg godbiter og maten min har han også redusert. Her om dagen var han borte hos veterinæren for å veie meg, så han mener visst alvor.
Ikke nok med det, han synes jeg er lat, så nå må jeg trimme mer også:-(
Vel, det siste er bare gøy! Det blir mye leik med ball og pinner, hoppe opp på og over steiner og trær og mye innkalling fra laaaange avstander, flere ganger pr dag med flere 100-metere. Godt for fattern også dette, han må jo også bevege seg mer enn han pleier:-)
Vi har vært så heldige å ha flere jorder å trene på. I går og i dag har det plutselig blitt flott solskinn, så da har fattern vært i ekstra godt humør:-) I dag var vi imidlertid litt uheldige. Vi skulle bort på et jorde som lå i solskinnet, men det var allerde opptatt:-( Midt utpå der vi bruker å trene stod ei stor elgku og glodde på oss. Jeg så henne ikke med en gang, så fattern tok meg i bånd og sto og ventet på at hun skulle gå, men nei, hun ble bare stående å glo på oss, så da ble det vi som måtte tusle avgårde. Heldigvis traff vi Ziko og Sarah på vegen så vi slo følge med dem, så da ble det i alle fall en fin tur.
Da håper vi på en solfylt dag i morgen også!
Hilsen Trix


Ingen kommentarer: