lørdag 5. juni 2010

Flått, utstilling og øyespeiling

Leeenge siden sist:-(
I går var siste finpuss før utstillingen i dag og da ble det oppdaget at jeg hadde to flått. Den første så grei ut, men der den andre satt, var det en stor rød hevelse og en hard kul like stor som en mandel. Da fikk fattern fart på seg. Heldigvis rakk han veterinæren før de stengte og da var det ingen bønn, antibiotikakur i ti dager. Veterinæren var redd for borelia.

I dag var det NKK-utsilling i Drammen og som vanlig stilte Merethe meg ut. Det gikk veldig fint en stund, men så oppdaget jeg fattern utenfor ringen og da ble jeg redd for at han skulle stikke av fra meg, så jeg begynte å rope på han. Det skulle jeg visst ikke gjort, for dommeren ga meg "bare" HP. Hvis jeg ikke hadde bjeffet så mye, så skulle jeg fått CK sa han......blæææ Her prøver Merethe å få meg til å stå på anstendig vis, mens jeg er mer opptatt av at fattern gjemte seg igjen. Her ser dere at jeg kan stå ordentlig hvis jeg vil:-)

Etter at utstillingen var ferdig tok fattern meg med til en ny veterinær. Han skulle se på øynene mine. Øyespeiling heter det visst.
Resultatet ble
CEA u.a.
og fattern ble kjempefornøyd!

Ha en fin helg!
Hilsen Trix

Ingen kommentarer: