fredag 9. april 2010

DRAMATISK

på Hundehjørnet i dag!
Krølle (en goldenduddel) og jeg herjet med hverandre som vi ofte pleier. Plutselig greier Krølle å få underkjeven sin under halsbåndet mitt og den satt dønn fast. Vi hylte begge to, tror jeg, for de tobeinte kom fort til og forstod at de måtte hjelpe oss å komme løs fra hverandre. Men det var komplett umulig. Det var ikke mulig å få en finger mellom halsen min og båndet og dette satt fast bak hjørnetennene til Krølle. Åpningsmekanismen på båndet var også umulig å få tak i inne i pelsen min, tror forresten den var inne i munnen til Krølle.
Heldigvis og gudsjelov så var Ernst der. Vet ikke hvordan det hadde endt ellers. Han visst om en kniv som lå inne i gapahuken og hentet den. Etter litt om og men så fikk han skjært over halsbåndet mitt og vi kom fri igjen. Tror det var på tide, da jeg syntes jeg fikk lite luft og beynte å gjespe etter pusten og brekke meg.
Fattern er visst litt skjelven fremdeles.
Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Nå har de tobeinte lært at vi firbeinte ikke skal ha halsbånd eller annet på oss når vi herjer og leiker med hverandre! Dessuten har jeg fått nytt halsbånd med halvstrup!
Ha en halsbåndfri aften!
Hilsen Trix

1 kommentar:

Vigdis sa...

Ikke moro dette, men enda godt halsbåndet ikke var av kjettingtype!
Håper dere ellers får en god helg uten mer dramatikk av noe slag :)
Hilsen Vigdis, Shani & Gutten