lørdag 28. november 2009

Divese

Tidlig i dag var jeg med fattern på utstilling. (Jeg bare så på). Fattern syntes visst det var en god del fine collies i dag og at de beste vant. Han var visst også overrasket over hvor "tøff" dommeren var som ikke lot seg "blende" av "kjente skandinaviske størrelser" som stilte i dag. Meg var han visst ikke så fornøyd med. Han syntes jeg var en forferdelig masekopp.
Etterpå var det skogstur i tussmørket. Plutselig så jeg to elger som jeg bjeffet på så fattern hoppet høyt. Men jeg lot det være med det.
Han var nok redd jeg skulle oppføre meg som jeg gjorde her om dagen. Da var det helt mørkt da vi gikk hjem og han kunne ikke forstå hvorfor jeg sprang inne i skogen og bjeffet. Da han skrudde på lommelykta fikk han visst litt "gåsehud". Han fikk se at jeg sprang rundt og bjeffet på en stor elgokse, og jeg var bare ca fem meter fra han(torde ikke gå nærmere, men det fortalte jeg ikke fattern). Da elgoksen ikke leet på seg og fattern maste på at jeg skulle komme til han, så gjorde jeg det for da fikk jeg jo godbit. Så tuslet vi forsiktig hjemover, tror ikke fattern var så høy i hatten for elgoksen var bare tjue meter fra han.

Ha en elgfri aften!
Hilsen Trix

Ingen kommentarer: