tirsdag 30. november 2010

Ørevoks

Fattern har lagt merke til at jeg har ristet litt på hodet av og til. I forrige uke fikk jeg et "anfall" hvor jeg ristet på hodet i mange minutter og fattern ble litt bekymret. Jeg hadde visst noe lignende for ett og et halvt år siden, men han slo det fra seg. I dag fikk jeg et nytt "anfall" som varte over et kvarter. Jeg gikk bare rundt og ristet på hodet hele tiden. Da bestilte fattern time hos veterinæren umiddelbart.
Det viste seg at jeg hadde ørevoks i begge ørene og i det ene øret så satt det en "propp" helt nederst. Helt utrolig for da jeg ble vaksinert for en og en halv måned siden sjekket veterinæren begge ørene mine og de var helt rene og fine. Men det er visst noe som kan komme fort sa hun.
Fattern husket tilbake til forrige gang jeg hadde det. Da dryppet han øret mitt i mange dager med en olje og jeg var seig rundt hele hodet. Så nå lurte han på om veterinæren kunne "skylle" den ut. Det var visst en mulighet, men da måtte jeg dopes ned. Heller det sa fattern enn det som skjedde forrige gang.
Som sagt så gjort. Jeg fikk ei sprøyte og da jeg hadde kastet opp to ganger og endelig sovnet, så gikk fattern hjem og så skulle han hente meg om en time.
Det var jeg glad for for da sjanglet jeg rundt om kring.
Veterinæren hadde fjernet det meste av ørevoksen, men den lille proppen som satt nederst i øret hadde hun ikke fått løsnet, så den sitter der ennå. Hun torde ikke ta tak i den da den satt så fast, kunne skadet øret mitt. Fattern skal nå "se meg an" et par dager. Hvis jeg begynner å riste på hodet igjen så må vi nok gå gjennom en ny kur med oljedrypping i øret igjen. Har fått noe smertestillende og betennelsesdempende som jeg skal få et par dager, så er det rart jeg er omtåka:-((
For en gangs skyld så har jeg ikke lyst på mat, vil bare ligge og sove, så fattern har skrevet dette med påholden penn.
Ha en dopingfri aften!
Hilsen Trix

Ingen kommentarer: