fredag 26. mars 2010

God preimiere

Ja, det ble visst det likevel.
Tirsdag spiste jeg all maten jeg skulle hatt på mandag til frokost og enda så spiste jeg kveldsmat også. Men tidligere på tirsdag, så tok fattern meg med til det stedet hvor vi skulle ha bronsemerkeprøven. Han var nesten sikker på at jeg var frisk igjen. Han fikk en liten støkk da jeg ikke brydde meg om hverken godbiter eller å leike med han. Han begynte å fantasere om at det kanskje var noe med stedet som jeg reagerte på etter gårsdagen da jeg var syk. Mye rart som farer rundt i hodet på de tobeinte gitt....
Onsdag, da prøven skulle være, hadde fattern slått seg til ro med at vi fikk bare møte opp og si at vi ikke stilte likevel.
Men først skulle jeg få en kort tur i skogen for å gjøre fra meg. Da fikk han litt hakeslipp. Plutselig fant jeg pinner jeg ville leike med og han så på hele meg at jeg var "en ny hund", men han var skeptisk likevel.
Men da jeg kom ut av bilen så så han at jeg var den samme gamle. Så da vi hadde gått gjennom tannvisningen og fellesdekken som gikk veldig bra, så fikk fattern plutselig prestasjonsangst. Under lineføringen var han helt utenfor. Ved helt om holdt, gjorde han det på det de visst kaller "gamlemåten". Dvs. at han vendte mot meg istedenfor med meg, så jeg forstod ingenting og havnet på feil side av fattern. Skikkelig komisk for de som så på tenker jeg. Men fattern var heldig, han fikk bestått på øvelsen likevel. Ellers gikk det sånn nogenlunde. Dommern var visst litt usikker på om fattern hadde stoppet opp eller om beinet hans var i bevegelse ved stå under marsj. Men som hun sa, tvilen får komme tiltalte til gode så han fikk bestått her også:-)
For å bestå prøven måtte vi ha minst 90 poeng og ikke 0 i noen øvelser. Jeg fikk 127 poeng og var den eneste av fem stykker som greide prøven, så fattern var visst ganske fornøyd:-))
Ja, da er det bare å fortsette videre, som fattern sier. Det er LP kl 1. Der er det bare en ny øvelse, hopp over hinder, og det kan jeg jo fra før:-)
Men det er visst ikke så enkelt sier fattern. Vi har jo hatt treningsopphold på et halvt år pga. ryggen til fattern, så jeg har visst mye som må forbedres sier han, hva han nå mener med det.....
Ha en fin og prøvefri helg alle sammen!
Hilsen Trix

Ingen kommentarer: