søndag 14. mars 2010

En flott søndag

Først et bilde av den plagsomme elgkua. Her om dagen hadde den og kalven byttet beite og i tillegg har det kommet en elgokse inn i flokken. På vegen hjem greide den å spre menneskeflokken og oss hunder. De som kom bak torde ikke gå videre før kalven også hadde gått over stien, men det tok sin tid. Den kom diltende etter og så stoppet den mitt i stien og begynte å spise på noen busker som stod der før den fant det for godt å gå videre. Vi stod vel og ventet på de andre nesten en halv time før vi kunne gå videre. Flotte dyr, men de kunne jo holde seg litt lenger unna!

I dag var det "brukstrening" igjen. Men det blir jo bare lydighet pga all snøen. Fattern synes visst det er greit, for nå er det bare tre ganger igjen til jeg skal opp til bronsemerkeprøven. Ja, jeg skal visst testes likevel. Jimmy som er instruktøren vår, har fått dommeren til å komme en halv time tidligere, så da får fattern med seg både prøven og møtet etterpå.

Vi startet med litt kontakttrening og så var det lineføring. Fattern er visst ikke helt fornøyd med lineføringa mi. Jeg ploger visst litt og så mister jeg konsentrasjonen for fort og så er jeg unøyaktig i vendingene. Kan det bli verre da? Ikke så rart kanskje, da vi pga ryggen til fattern ikke har trent siden september. Vel jeg får prøve å skjerpe meg til neste gang.
Men mellom øvelsene er det lek og jeg elsker å hoppe opp på fattern, selv om jeg ikke er sikker på at han synes det er like gøy, men han sier ingenting.
En øvelse fattern sliter med er at jeg skal stå på kommando. Ikke så rart kanskje, da han jo nettopp har begynt å lære meg det. Men han synes visst jeg gjør rask framgang og det er jo positivt å høre.
Vi får trene mer i morgen.
Takk til Torild for fotografering og bilder.
Ha en flott uke!
Hilsen Trix

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempeflotte bilder og lykke til med bronsemerke

Ellinor sa...

Hei, var ikke meninga og være anonym

Tina Thomassen sa...

WOW, flotte billeder og hvilken naturoplevelse med elge så tæt på! Men måske er det ikke så romantisk i virkeligheden, elge er ret store og ikke ufarlige, det ved jeg godt.
Masser af held og lykke med bronzemærket.
Masser af hilsner fra Tina, katie og din gamle "Ingo" nu Titus