søndag 24. april 2011

Hvilken Påske!!!

Fantastisk fint vær, 18-19 grader, blåveis og hvitveis og bjerkene er snart grønne. Helt utrolig. Vinteren bare forsvant og så ble det nesten sommer i løpet av noen dager. Fattern er blitt bedre i ryggen så vi har vært mye ute.
I dag har vi trent spor igjen. Fattern var ikke helt fornøyd, men han kan jo takke seg selv:-) Han skulle teste meg og la sporet i "motvind". Det han ikke hadde tenkt på var at da vi gikk for å komme til sporopptaket så luktet jeg både sporet og en gjenstand som lå der. Så da fattern skulle sette på meg sporlina så spratt jeg til for løpe av gårde i sporet, men fattern var rask gitt, han fikk tak i pelsen min og holdt meg igjen. Ja, ja så fikk jeg på meg sporlina og dro av gårde. Ble litt hit og dit til å begynne med, men så konsentrerte jeg meg og fant både sporet og gjenstandene. Fire vinkler i dag gikk ganske bra, sporet var bare 25 min. så jeg kortet litt av på dem. En sporpinne i dag også. Stoppet og luktet på den og hadde tenkt å gå videre, men så kom jeg på at fattern blir så glad når jeg plukker dem opp, så tok den og gav den til fattern. Da fikk jeg en veldig god godbit:-)
Onsdag hadde fattern så vondt i ryggen at det ble "bare" feltsøk. Han syntes jeg var litt treg, men jeg fant alle gjenstandene, men synes det er dumt å gi dem til fattern, så jeg leiker litt med dem først. Ja, ja da ble jeg satt i bilen. Etter en stund skulle jeg få prøve en gang til, så da tenkte jeg det var best å raska på og det var bra for da ble fattern veldig glad:-)
I går var vi og trente lydighet. Fattern ganske fornøyd, bortsett fra fellesdekken min. Jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig å ligge så lenge, så jeg setter meg likegodt opp av og til. Jeg blir visst ikke populær av å gjøre dette, så fattern lurer på hva han skal finne på:-))
Etterpå fikk jeg lov til å prøve yndlingsapparatet mitt i agility. Det framgår jo av bildet at her smaker det godt:-))
I morgen er det visst treningsfri, men tirsdag og onsdag skal jeg på kurs.
Ha en fin påskeslutt!
Hilsen Trix

Ingen kommentarer: