søndag 2. oktober 2011

Fine høstdager

Ikke så mye jeg har skrevet om meg selv i det siste, men jeg har det bare bra. Forrige søndag gikk jeg spor på en tresket kornåker og så hadde fattern lurt meg, sporet sluttet på andre siden av en grusveg. Jeg forstod først ingen ting, men så viste fattern meg hvordan jeg skulle gjøre og da gikk det opp et stort "lys" for meg. Fattern var godt fornøyd etterpå!
Etter at treningen var avsluttet fikk Millie og jeg løpe rundt på et annet jorde, med litt enkeldekk innimellom. Det er jo dekken fattern og jeg sliter med:-(
Tror han angret etterpå. Da vi kom hjem oppdaget fattern at jeg var seig i pelsen som om jeg hadde badet i sukkerlake. Da bar det rett i dusjen:-(
De tobeinte trodde bonden hadde sprøytet åkeren med ett eller annet ugressmiddel. Godt vi ikke ble sjuke:-)

Bildet er fra en av dekkene jeg måtte trene på
Fint vær onsdag også, men da dukket selvfølgelig denne opp. Heldigvis den første vi har sett siden våren:-)

 Torsdag var det 21 varmegrader og Millie og jeg skulle gå spor et annet sted enn vi pleier. Torild la ut sporet til Millie først og rett ved siden av der hun la ut sporet, lå det selvfølgelig en hoggorm. Vel, Torild er tøff og fortsatte og vi var veldig spente da Millie skulle gå sporet. Heldigvis hadde hoggormen forsvunnet:-)
Selv gikk jeg et spor i ganske tørt og kvistete underlag. Fattern var strålende fornøyd med meg og sa at det var det beste sporet jeg noengang har gått:-) Så da blir det spennende å se hvordan det fortsetter.

Bildet under er fra da jeg venter på å gå spor
I går skulle jeg ha vært på utstilling, men fattern var ikke i form, så jeg slapp heldigvis.
I dag har det vært tjukk tåke og regnet, så nå ser jeg langtfra nybadet ut lenger:-(

Ha ei fin uke!
Hilsen en våt og sannete Trix

Ingen kommentarer: