torsdag 30. september 2010

En fantastisk høstdag

Ja, i dag var det en praktfull høstdag og fattern til Lex hadde fått fattern min og muttern til Millie, og oss firbeinte selvfølgelig, med på lydighetstrening på klubben. Etter litt trening, som fattern var sånn passelig fornøyd med, så fikk jeg prøve et par agilityapparater som stod ute. Veldig artig, har jo ikke prøvd slike før.
Apropos lydighet. Fellesdekken er fortsatt fatterns store hodepine. Han sier vi må starte på nytt igjen enda en gang. Jeg var visst flink lenge, men så syntes jeg det tok for lang tid før det skjedde noe så jeg satte meg opp. Etter det så kjedet jeg meg veldig, så da begynte jeg å rulle meg rundt på ryggen. Det var visst ikke særlig populært. Fattern fikk dårlige asosiasjoner til en annen hund han har hatt.
Ellers så må fattern tenke litt annerledes for til neste år så endres øvelsene i LP kl. 1. Vi trener stadig på avstandskommandoen, men den nye hoppøvelsen har vi ikke trent på ennå, men det kommer nok.
Vel det var ikke bare i dag det var fint vær. Det var like fint i går og da var vi ute og gikk spor. Fattern var fornøyd med opptak og begynnelsen på sporet hvor jeg plukket første pinnen. Etterpå falt jeg helt ut før jeg kom til sans og samling igjen. Nytt sted, nye omgivelser og nye lyder får ta skylda. Må visst skifte sporterreng litt oftere, sa fattern. Men jeg tok meg inn igjen og avsluttet med bravour og plukket siste sporpinnen!!

Tirsdag natt(kl 00.00) var det litt av et rabalder her. Jeg lå og sov på gulvet forran terrassedøra og plutselig satte det i gang. De smalt og sprutet lys overalt. Nyttårsaften er jo bare barnematen. Fattern sa det var "naboen" Ski storsenter som feiret 15-årsjubileum med fyrverkeri. Vi bor jo sånn til at alt kom ovenfra, så jeg må innrømme at jeg ble litt redd og at det var godt å ha fattern i nærheten, for en gangs skyld:-)
Ha en rakettfri aften!
Hilsen Trix

Ingen kommentarer: