onsdag 22. juni 2011

Uoffisielt, men likevel.....

Ja, endelig så kom den uoffisielle LP-konkurransen som skulle arrangeres etter dressurkurset i våres. Fattern som bruker å være nervøs uansett konkurranser, var helt lugn. Han hadde ingen forventninger til meg, da han syntes at jeg hadde vært trøtt og slapp i hele dag. Vi var og trente brukslydighet i går og var ikke hjemme før kl 2200 etter at jeg hadde fått en del hodebry:-)
Vel tannvisinga gikk greit og så var det fellesdekk......fattern vet han ikke har kontroll på meg der, så vi har trent en del på det, men ikke med så lange avstander som det ble i dag, så han vurderte å stå over, men så kom konkurranseinstinktet hans fram og jeg måtte til pers:-( Dumt gjort av han....
Jeg vet ikke helt hva som gikk av meg. Først så hadde jeg tenkt å rulle meg rundt på ryggen, men så oppdaget jeg at fattern stirret på meg, så jeg la meg tilbake på skinka. Likte egentilig ikke å ligge der,så jeg satte meg opp. Likte egentlig ikke han som lå ved siden av meg heller, så da syntes jeg det var like greit å ta en tur bort til fattern. 0 sa dommeren.
Da var det bare resten av øvelsene igjen. Fattern var veldig fornøyd med meg generelt sett, sa han. Vi fikk 8,5 på lineføringa. Jeg ble trukket for en tjuvstart på en av holtene og to skeive sitter. Fattern ble skikkelig overrasket over dekk fra holdt med 9,5, jeg som bruker å være så treg på dekken:-)
Avstandskommandoen regnet han med 0 etter en test her om dagen. Vi har jo trent ved at fattern har stått ved siden av meg og nå skulle han stå 2 meter fra meg. Med en dobbeltkommando så reddet fattern øvelsen og jeg fikk 7,5 til fatterns store overraskelse:-)
Hadde jeg ikke "stemplet" fattern på innkallingen så hadde jeg nok fått bedre enn 9,5. Må nevne at jeg fikk 10 på hopp over hinder, ikke uventet sa fattern, og 10 på helhet:-)
Med 0 på fellesdekken regnet fattern med at vi ble sist av de 6 startende, men vi ble overraskende nr. 3.
Fattern smakte litt på "karamellen" om at hvis jeg hadde ligget på fellesdekken og fått 10, så hadde vi vunnet og fått 182,5 poeng.........

Ha en fortreffelig kveld!
Ingen innlegg uten bilde, så da får det bli et dårlig bilde fra et par uker tilbake.
Hilsen Trix

Ingen kommentarer: